Kosthold og ernæring

Kosthold og ernæring

Maten er vår bensin og hva vi putter i munnen har mye å si for vår helse. Der er ingen fasit over hva den enkelte skal spise, men hva den enkelte har av symptomer kan gi oss terapeuter en pekepinn på hva som kan være ugunstig for nettopp deg å spise.
Dette kan avhenge av arvede egenskaper og svakheter, samt livsførsel.

Samtidig så vet en at noe mat er sunnere enn annen mat og vi kan gjøre noen valg her som kan være gunstige for vår helse.

Vi vet også at industrien er flink til å produsere mat for oss som skal gjøre vår hverdag enklere og deres lommebok tykkere. Det er på ingen måte en sannhet at all denne maten er laget med tanke på at vi skal få en god helse.
Om en spør en pølsemaker om han spiser alle de produktene han produserer og selger, så vil en få bekreftet at det slett ikke er tilfelle. De lager gjerne egne kvalitetsprodukter til seg selv og noen andre utvalgte.

Maten vår skal inneholde proteiner, karbohydrater og fett.
Det er viktig at balansen mellom de forskjellige bestanddelene er riktig fordelt. Her synder mange!
Og kvaliteten på maten er viktig.
Vi ved Alternativ Medisin Røa har mye kunnskap innenfor kosthold og ernæring, for å hjelpe deg til å oppnå bedre helse.

Økologisk mat

Kostreform for bedre helse

 

Artikler

Candida artikkel 2

Fordøyelses problemer er et stigende problem i samfunnet. Flere og flere opplever mye og illeluktende tarmgass, slim i avføringen, mye løs eller treg avføring og ikke minst illeluktende avføring. [...]

Tilbakemeldinger
  • Stadige forstoppelser

    Hei, Jeg synes at jeg begynner å merke en positiv forandring. Er mer oppmerksom på hva jeg putter i meg. Bruker masse meierismør på grønnsaker, steker oksestek - som jeg bl.a bruker som pålegg, i tillegg til sardiner i olje, fete oster og selvsagt skikkelig seterrømme. Lager omeletter - fortrinnsvis bare med plommene. Maten stekes nå i Cocosa. Lager smoothies etter oppskrift fra KOS, men jeg tar i 1 - 2 teskjeeer med Agar-Agar, da blir den som en god fromasj. AA skal jo også virke positivt på fordøyelsen. I tillegg kommer et daglig inntak av Molkosan, Vita Biosa og Bioacidophilus, samt ekstra tilskudd av C-vitaminer. Fikk ikke tak i kaliumaskorbat. Hos Heftye (Kirkeristen) kjøper jeg også tørkede tranebær, disse er gode som "snacks". I tillegg virker de positivt på mine urinveier. Neste prosjekt bli å få tak i margben eller oksehaler for å lage suppe. Besøket hos deg var meget nyttig - du er den eneste som hittil har gitt meg hjelp som fungerer. NB! Har ikke gått opp i vekt - som er min store "skrekk". Stor takk til deg fra Anne.

    Anne Kavli
  • Lavkarbo kost for vektnedgang

    Hei Ja, nå har det gått nøyaktig 5 uker siden jeg var hos deg, og det er på tide å gi litt tilbakemelding Dette kostholdet passer meg 100% Jeg ser jo at når jeg handler, er det kanskje bare 5% av matvarene i butikkene som er innenfor det "tillatte", men det sier jo mer om hvor mye junk food som selges Mao har jeg funnet meg godt tilrette med de matvarene som jeg kan variere blant I begynnelsen spiste jeg nok litt i overkant, fordi det smakte så godt, men har jo skjønt at når man er mett, så må man slutte Jeg har gått ned fra ca 84,5 til 80,1 kg med litt opp og ned spesielt, for et par uker siden Jeg har aldri egentlig lyst på noe søtt, men gleder meg bare veldig, veldig til å komme hjem på kvelden og kan stå på kjøkkenet med "de deilige tingene" som er så veldig tillatt Jeg tror nok det skal ta litt tid å komme ned til f eks 70 og videre i kg, men målet er jo delvis nådd, da jeg har funnet et kosthold som er så velsmakende, sunt, og med tid vil bringe meg ned i vekt Tusen hjertelig takk for hjelpen

    Inger M L
bestill time

Du kan bestille time på 22 73 27 70 eller benytt skjemaet under.

Bestill_time_quick

  • *obligatorisk felt
0

Start typing and press Enter to search